Digital
advertising

Bereik de juiste mensen met de juiste boodschappen op het juiste moment.
Met social media campagnes, Google advertising én de juiste tools, doen we je bedrijf groeien.

beeld van een laptop met het icoon van social advertising op de achtergrond

Advertising

Wie geen budget inzet,
verdwijnt

Advertising – hetzij digital advertising, via influencer marketing, hetzij Google advertising – is tegenwoordig een niet weg te denken onderdeel van elke campagne. Maar advertising zonder reporting is in het wilde weg kruit verschieten. De instrumenten zijn voorhanden en Hyggle gebruikt allemaal.

Digital
advertising

Socialmediakanalen negeren in de uitrol van een marketingcampagne is geen optie meer. De combinatie van offline en online advertising maakt je identiteit geloofwaardiger. Met social media advertising brengt Hyggle je boodschap namelijk onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Dankzij doelgroep targetting zien exact die mensen die Hyggle selecteert je advertentie en krijg je de mogelijkheid om gericht, relevant en persoonlijk onder de aandacht te komen.

Maar social media zijn al lang geen ‘free lunch’ meer. Wie geen budget inzet, verdwijnt door algoritmes naar de achtergrond. Gevolg: volgers zien je organische content slechts sporadisch opduiken. Een slimme advertisingstrategie voor social media is dus onmisbaar. Wil je toch organisch scoren? Maak je content dan relevant en authentiek. No fake news!

Influencer marketing is ook een vorm van social advertising. Hyggle brengt bedrijven en influencers samen om merken te versterken. Consumenten vertrouwen influencers nu eenmaal sneller dan bedrijven. Influencer marketing brengt vertrouwen over op een manier die relevant en authentiek is voor je doelgroep.

Google
advertising

De bedoeling van search engine marketing is om leads te genereren, meer conversies en meer omzet te bereiken via Search Engine Optimisation (SEO) – een betere herkenbaarheid voor de zoekmachine – en via Search Engine Advertising (SEA). We willen maximale zichtbaarheid op Google met de gepaste advertentie tegen een minimale prijs. Voordeel van adverteren op de grootste zoekmachine is dat je onmiddellijk de impact kunt zien en op basis van real time data snel aanpassingen kunt aanbrengen.

Google biedt aantal advertentiemogelijkheden. Je kunt ze inzetten op websites die eigendom zijn van Google (bijvoorbeeld Youtube), maar ook op websites die niet van hen zijn, maar wel toestaan dat Google hier advertenties op laat lopen.

  • Search ads: de populairste optie om de juiste mensen te bereiken op het juiste moment.
  • Display ads: ideaal om te retargeten.
  • Shopping ads: geven je de kans producten uit te lichten, zodat consumenten weten wat je te bieden hebt.
  • YouTube ads: hiermee kun je een groot publiek bereiken op basis van verschillende interesses

Het is van uiterst groot belang om relevante zoektermen te kiezen (SEO). Je betaalt immers per keer dat er op je advertentie wordt geklikt. Populaire zoektermen zijn duur. Hoe populairder en duurder een zoekterm én hoe minder relevant hij is voor jouw bedrijf, hoe hoger de prijs per klik zal zijn.

Reporting

Hyggle bezorgt je een overzichtelijke analyse van de resultaten van je advertising! Uit je sociale media platforms kunnen we je perfect de effecten tonen van acties die gelopen hebben. Hoe vaak er is geklikt je advertentie? Hoe groot was het bereik van de advertentie? Hoe hoog was de betrokkenheid met de post… We definiëren concrete doelstellingen, zetten ze om in ROI (return on investment), meten onze inspanningen en sturen bij waar nodig.

Marketing-ROI  – Cost per Lead – Google analytics

Marketing-ROI

Marketing-ROI bepaalt in welke mate winst- en omzetgroei kunnen worden toegeschreven aan de impact van marketinginitiatieven. Door het rendement op marketinginvesteringen te berekenen, kunnen organisaties meten in hoeverre marketinginspanningen holistisch of op campagnebasis bijdragen aan de omzetgroei. Marketing-ROI is een essentieel meetinstrument om te bepalen of een investering zinvol is.

  • Meestal wordt marketing-ROI gebruikt om marketinguitgaven en budgettoewijzing voor lopende en toekomstige campagnes en initiatieven te rechtvaardigen.
  • We gaan kennis van eerdere marketing efforts/onderzoek gebruiken om zo de huidige marketing efforts te verbeteren en te zorgen voor een maximale ROI
  • We stellen duidelijke en haalbare doelen om achteraf te kunnen evalueren.

Cost per lead

De cost per lead (CPL) is het bedrag dat uitgegeven wordt aan Google Ads of Facebook Ads om nieuwe leads te verwerven. Hoe hoog die CPL mag zijn is bepaald in de KPI’s (Key Performance Indicators) die in de strategie vastgelegd zijn. Gebruik de data over de CPL om je marketing campagnes effectiever te maken

  • Hoe lager de CPL hoe beter. En hoe hoger de CPL in vergelijking met andere bedrijven in je branche, hoe minder effectief de marketingcampagne is.
  • Als de campagnes gepersonaliseerd zijn dan zijn mensen meer geneigd om hier op in te gaan, en zal je CPL dalen.
  • De CPL-statistieken verschillen naargelang het platform. Hyggle houdt daar rekening me in de toewijzing van de middelen.

 

Google Analytics

Als je over de juiste data en tools beschikt vóór je marketinguitgaven, kun je de best mogelijke resultaten behaalt.  Het is van belang aan de hand van die data inzicht te krijgen in het gedrag van klanten om je ROI – de return van je investeringen – te maximaliseren. Met Google Analytics zal Hyggle onder meer:

  • De bounce rate bepalen. We zien wie eenmalig de website heeft bezocht en er niet mee geïnterageerd heeft/meteen is weggegaan. Met dit inzicht kunnen we de website verbeteren.
  • Zien via welke kanalen je klanten naar je website zijn gegaan: e-mail, social media… Zo weten we  welk kanaal de meeste klanten naar je website trekt.
  • De demografische variabelen van je klanten kunnen zien: zo zien wie je aantrekt, of het de doelgroep is, wie je nog niet aantrekt…
  • Belangrijke inzichten verzamelen voor je web development aangezien je ziet hoeveel tijd mensen op welk deel van je website spenderen. Zo kunnen we een betere site experience creëren zodat ze uiteindelijk vaker zullen terugkomen