Marketing
automation

Maak je marketinginspanningen véél efficiënter. Met Marketing Automation centraliseren we data, stimuleren we de klant tot actie en geven zijn beslissing een echte ‘personal touch’.

Automation

Right person,
right message,
right time,
right frequency

Alles draait rond perceptie. Dat is een realiteit die we moeten accepteren.  The Truman Show al gezien? In deze film wordt een wereld gebouwd rond een individu zonder dat die persoon het beseft. De werking van marketing automation is vergelijkbaar. Met marketing automation helpt Hyggle je om zo’n wereld van ‘alomaanwezigheid’ te creëren. Je bent overal en op elk digitaal platform aanwezig bij de target groep. We leggen je eerst het principe uit van funnel marketing, vervolgens gaan we dieper in op de tool die wij gebruiken – Sharpspring – en vervolgens komt e-mail marketing aan bod – onderdeel van markting automation, maar ook vaak op zich gebruikt.

Funnel marketing

Funnel marketing

Funnel marketing is een stappenplan dat wordt opgesteld om potentiële klanten te begeleiden vanaf hun eerste interactie met het merk tot het moment dat ze een betalende klant worden (customer journey). Het is de sleutel tot het automatiseren van een consistente stroom van gekwalificeerde leads. Afhankelijk van waar een klant zich in de funnel bevindt moet je hen targeten met andere kanalen (paid ads, social media, SEO, content marketing) en focus je op andere doelstellingen.

Funnel marketing maakt inzichtelijk in welke fase jouw klant zich bevindt. Door dit goed in kaart te brengen, kun je perfect  inspelen op de behoeften van de klant. Dit kan resulteren in een betere band met je klanten, meer loyaliteit, meer awareness en meer conversie.

  • Eénmaal je de nodige data verzameld hebt, zie je ook waar de struikelblokken zich bevinden en kan je jouw funnel aanpassen.
  • Op het einde van de funnel stopt het niet. Mensen kunnen loyale klanten worden en ambassadeurs worden voor je organisatie waardoor ze zelf nieuwe klanten naar je bedrijf/merk kunnen trekken.

Sharpspring automation

Sharpspring automation

Met het Sharpspring-software zetten we potentiële klanten om in echte leads. Zowel de social media campagnes, de conversies van de website als de ingevulde webformulieren zijn gekoppeld aan deze deze tool. Sharpspring stuurt automatisch mails en brengt zo – eens alle gegevens beschikbaar – de journey van de bezoeker volledig in kaart.

Door een relevante en gepersonaliseerde boodschap is de ervaring voor de klant beter. Hij/zij voelt zich persoonlijk aangesproken. Dankzij SharpSpring wordt deze persoonlijke aanpak mogelijk, zonder dat hier een hoge workload mee gepaard gaat. Dankzij slimme dashboards en dataverzameling, kan er bovendien op ieder moment gekeken worden naar de prestaties van de marketing. Er kan met behulp van formulieren ook makkelijk feedback verzameld worden van klanten die ook aan de klant persoonlijk terug te koppelen valt.

Omdat deze persoonlijke terugkoppeling aanwezig is, wordt het mogelijk om in te spelen op zowel klachten – om de klant alsnog tevreden te stellen – als om hem/haar te bedanken voor goede feedback. Bij het reageren op deze feedback kan er ook gebruik gemaakt worden van (deels) geautomatiseerde oplossingen.

SharpSpring staat centraal het marketingverhaal en helpt met het bepalen van de strategie door het rendement (ROI) van marketingacties duidelijk aan te tonen.

  • Het verzamelen van mailadressen, maar ook het verzenden van de mailings kan via SharpSpring gebeuren. Op basis van mailingstatistieken kunnen we de ideale tijdstippen bepalen voor een mailing voor een bepaalde doelgroep.
  • Shaprspring biedt de mogelijkheid om gesegmenteerd nieuwsbrieven te versturen, dit wil zeggen nieuwsbrieven aangepast aan de doelgroep.
  • SharpSpring kan je acties op groot aantal van de sociale media centraliseren om het beheer eenvoudiger te maken.

Hyggle heeft substantieel voorsprong in Marketing Automation. Wij hebben alle tools en kennis in huis om hier een succes van te maken. Met op termijn een significante tijdsbesparing en verhoging van de effectiviteit van uw communicatie. Wij kunnen ook videomarketing afleveren met doorgedreven targeting op YouTube en integratie naar andere social media.

E-mail marketing

E-mail marketing

E-mailmarketing is een onmisbaar onderdeel van een online marketing- en communicatiestrategie en dus systematisch onderdeel van marketing automation. Losstaand is eveneens een efficiënte en relatief goedkope weg om jouw doelstellingen te bereiken. Denk aan nieuwe klanten aantrekken, bestaande klanten informeren, relaties onderhouden…

E-mail marketing wordt vaak gebruikt om bestaande klanten te blijven contacteren en zo de klantloyaliteit te verhogen. Via het AIDA-principe (Attention, Interest, Desire, Action) stellen wij de mailing op, om voor jou het gewenste resultaat te bereiken. Ons creatief team stopt de mailing in een mooi jasje en kan een A/B testing opzetten. Hiervoor worden 2 e-mails opgesteld die er lichtjes anders uitzien. Nadat we ze uitgestuurd hebben, evalueren we de resultaten, kijken we welke het meeste succes had en sturen bij.