Social
Design

‘Content is king’, zeker als hij mooi aangekleed is. De look and feel moeten goed zitten. Van foto’s, en banners tot video content: we raken de juiste snaar.

beeld van een laptop met het icoon van social design op de achtergrond

Social Design

Herkenbaarheid
en impact

Herkenbaarheid vergroten en impact creëren, dat moet het doel zijn van een ontwerp. Van elk ontwerp. Of het nu stilstaand beeld – een gewone post – of bewegend beeld is zoals video’s, reels en animated posts. De grafische kwaliteiten spelen een rol, maar belangrijker is dat de beeldtaal moet aansluiten bij het imago en de boodschap.

Post
designs

Post designs zijn templates die telkens opnieuw gebruikt kunnen worden om consistentie te brengen in je communicatie op social media. Ze vallen op en trekken meer aandacht dan posts zonder design. Belangrijk daarbij is je huisstijl: hij vertaalt bij van spreken het karakter van je bedrijf en bestaat uit vele grafische elementen, zoals een logo, het kleurenpalet, een lettertype…  Het grafisch team van Hyggle heeft jaren expertise om jouw bedrijf een frisse aanblik te bezorgen. Met een handige huisstijlgids is je merkidentiteit bovendien altijd tiptop in orde.

Reels

Hoewel Instagram oorspronkelijk hét medium was voor het posten van foto’s, beginnen de heel korte filmpjes of reels nu steeds meer en meer de overhand te nemen. Reels zijn het middel bij uitstek om een jongere doelgroep te bereiken.

Reels hebben een aantal onmiskenbare voordelen. Met enkele reels kan Hyggle op een heel luchtige, creatieve manier je doelgroep informeren. Of we zetten er producten en diensten   manier mee in de kijker. Met reels creëer je heel makkelijk ‘brand awareness’. Reels gaan bovendien sneller viraal dan foto’s. Een ander groot pluspunt is het gemak waarmee je met reels informeel je menselijke kant kunt tonen: ‘behind the scenes’ beelden die je doelgroep een inkijk geven in je bedrijf, het voorstellen van je team en de gezichten achter je bedrijf…

Video’s

Video-inhoud is ‘snackable’: kort, dynamisch en snel verteerbaar. We brengen misschien meer tijd door op Facebook, maar kijken langer en actiever naar video’s op YouTube. Je publiek verteert makkelijker bewegende beelden dan tekst of afbeeldingen. Een video is de beste manier om je doelgroep op een dynamische manier kennis laten maken met je organisatie.

 

Met video’s kan Hyggle op korte tijd veel informatie overbrengen en het is makkelijker om daarbij tegelijk ook een emotionele lading bij te voegen dan met reels of gewone posts. Er zijn ook enkele formele voordelen aan het gebruik van video. Ze worden vaker gedeeld dan gewone afbeeldingen, video’s verhogen je click through rate (CTR) omdat de betrokkenheid van het publiek tien keer hoger is dan bij foto’s. Ze verhogen tenslotte ook de bezoekduur en ze vergroten de vindbaarheid van je site.

Animated
posts

Een animated post is een vlotte animatie van beelden die je boodschap in de kijker te zet. Het is een enigszins onderschat instrument, want algoritmen houden echt wel van geanimeerde posts die goed presteren. Animated posts zijn inderdaad uitzonderlijk efficiënt in advertenties op sociale media, omdat ze de enkele belangrijke elementen combineren die kijkers doen klikken: ze zijn leuk, niet opdringerig en eerder onopvallend.

Goed gemaakte animatie en beelden met stopkracht de ‘clutter’ op sociale media. Hyggle zorgt ervoor dat je meer interactie met je doelpubliek genereert en vergroot de deelbaarheid van je boodschap.